Kuukausimaksulliseen HIT HAPPENS -sopimukseen sisältyvät seuraavat palvelut.
Jokainen sopimus on yksilöllinen, mutta näistä palasista diilit koostuvat.
1) Musiikin tuotanto
Meillä on osaamista kaiken kokoisista ja näköisistä musiikintuotantoprojekteista. Jokaiselle artisti- ja tekijäasiakkaalle valitaan juuri hänelle optimaalisin tuotantomalli.
Vaihtoehtoja:
- Lähetä näytille keskeneräiset kappaleesi. Valitaan niistä ne joista lähdetään tekemään timanttia.
- Kerro meille mitä haluat ja jätä koko tuotanto säveltäjiemme, sanoittajiemme ja muun tuotantotiimin tehtäväksi.
Meille tärkeintä on, että lopputulos on juuri sinun näköisesi. Sinun ei kuitenkaan ole pakko tehdä kaikkea itse. Me olemme täällä sinua varten.
Jos kuitenkin olet todella DIY-henkinen, tulemme kyllä senkin kanssa toimeen. No worries!
Jos kuitenkin olet todella DIY-henkinen, tulemme kyllä senkin kanssa toimeen. No worries!
2) Biisien julkaiseminen
Julkaisuruljanssikaan ei ole mikään läpihuutojuttu. Jokainen kyllä osaa laittaa biisin Spotifyyn jonkin ilmaisen latauspalvelun kautta, mutta kuinka moni osaa tehdä sen oikein? Kuulemme jatkuvasti tarinoita siitä, kuinka indie-artistit ovat lätkäyttäneet kappaleensa nettiin, mutta ihmetelleet sitten miksi soittoa ei tule vaikka biisi on hyvä.
Kun esimerkiksi kysymme, onko kappleen soittolistapithcaukset olleet kunnossa, niin pahimmillaan ei edes tiedetä mitä se tarkoittaa.
Yhtä moni artisti ajattelee, että Spotify on toisaalta ainoa merkityksellinen jakelualusta, vaikka se ei ole ollenkaan totta!
Yhtä tärkeää kuin sisältö, on myös se, että se toimitetaan oikea-aikaisesti oikeisiin paikkoihin.
Kaatuuko puu metsässä, jos kukaan ei sitä kuule? Onko biisin olemassaololla mitään merkitystä, jos se ei ikinä soi missään?
Pahimmillaan artistit käyttävät suuria summia biisituotantoihinsa, mutta kämmäävät kaiken kalkkiviivoilla.
Jos julkaisu ei esimerkiksi ehdi Spotifyn submittiin, ei se todennäköisesti saa juurikaan soittoa kyseisessä suoratoistopalvelussa.
Me hoidamme koko julkaisuruljanssin yhessä yhteistyökumppanimme Music Production Alliancen kanssa niin, että hommat eivät ainakaan tässä vaiheessa valu reisille.
3) Artistin markkinointi
Musiikin markkinointi on vaikeaa! Anna siis meidän ottaa koppi näkyvyydestäsi.
Niin! Tämäkin on osa-alue, minkä liian moni on käsittänyt väärin. Luullaan, että se on tarpeeksi, että tekee biisin ja saattaa sen suoratoistopalveluihin. Ei ole!
Musiikkijulkaisun markkinointiin pitäisi aina investoida vähintään yhtä monta euroa kuin sen tuottamiseen. Mihin rahaa sitten pitäisi käyttää? Tässä muutamia esimerkkejä:
- Tiedotteet medioille
- Somefiidit täyteen ammattimaisia promokuvia
- Musiikkivideo
- Some- ja googlemainonta
- Promokeikat
Älä siis jätä julkaisusi menestystä pelkästään hyvän onnen armoille. Budjetoi järjellinen summa rahaa markkinointiin ja jos et voi tehdä kaikkia yllämainittuja, tee edes se minkä pystyt.
Muista! Investoiminen näkyvyyteen on aivan yhtä tärkeää kuin sisältö.
Muista! Investoiminen näkyvyyteen on aivan yhtä tärkeää kuin sisältö.
Oletko valmis sinkoamaan itsesi tähtien joukkoon?
Jos sinusta tuntuu, että me voisimme olla oikea taho auttamaan sinua eteenpäin musiikkiurallasi, laita meille viestiä. Pistä viestisi liitteeksi myös jonkinlainen ääninäyte (kännykkädemokin riittää) ja kerro mitkä ovat suurimmat haasteesi musiikkialalla menestymisen tiellä.
Vastaamme sinulle mahdollisimman pian. Tyypillisesti jo päivän tai parin sisällä.