Musiikin markkinointi on vaikeaa! Anna siis meidän ottaa koppi näkyvyydestäsi.
Niin! Tämäkin on osa-alue, minkä liian moni on käsittänyt väärin. Luullaan, että se on tarpeeksi, että tekee biisin ja saattaa sen suoratoistopalveluihin. Ei ole!
Musiikkijulkaisun markkinointiin pitäisi aina investoida vähintään yhtä monta euroa kuin sen tuottamiseen. Mihin rahaa sitten pitäisi käyttää? Tässä muutamia esimerkkejä:
- Tiedotteet medioille
- Somefiidit täyteen ammattimaisia promokuvia
- Musiikkivideo
- Some- ja googlemainonta
- Promokeikat
Älä siis jätä julkaisusi menestystä pelkästään hyvän onnen armoille. Budjetoi järjellinen summa rahaa markkinointiin ja jos et voi tehdä kaikkia yllämainittuja, tee edes se minkä pystyt.
Muista! Investoiminen näkyvyyteen on aivan yhtä tärkeää kuin sisältö.
Muista! Investoiminen näkyvyyteen on aivan yhtä tärkeää kuin sisältö.